Atentie la biciclisti



Asa ceva cu siguranta ar trebui facut si in Romania. E un joc cu moartea sa circuli cu bicicleta pe drumurile din orase. Eu am rezistat doar 2 saptamani sa merg zilnic cu bicicleta pana la facultate si serviciu, 90% pe drumuri "laturalnice" dar pana la urma am ales viata. In cele 2 saptamani, cateva masini au vrut sa dea intentionat peste mine, pentru ca le-am ocupat drumul, era sa intru in portiera a 2 masini pentru ca soferii nu s-au asigurat inainte sa deschida usa (exact la asta se refera campania de astazi) si mi-am luat destule injuraturi de mama. Nu exista pic de respect in trafic pentru cei ce circula pe 2 roti. Anul trecut, mergand cu motocicleta pe un drum cu limita 30 km/h (noi avand 50 km/h) am fost pur si simplu impinsi pe trotuar de un taximetrist (a vrut sa ne depaseasca iar in momentul in care a ajuns in drept cu noi a intrat pe banda pe care mergeam, ca si cum nu eram acolo), nervos probabil pentru ca nu mergeam pe bordura dintre sosea si trotuar.



Ce credeti ca ar face soferii romani daca ar gasi asa un sticker pe oglinda retrovizoare a propriei masini?

12 comentarii:

Carina spunea...

In primul rand m-as bucura sa-l inteleaga/citeasca. Apoi, s-ar putea ca o astfel de campanie, sustinuta si prin alte canale sa dea rezultate...

Anonim spunea...

am renuntat sa mai circul cu bicla prin bucuresti din cauza nenumaratelor incidente; dupa fiecare iesire, aveam cateva incidente nasoale zdravene, dar cu final fericit. facand o statistica, m-am gandit sa las obiectul in balcon pana la iesirile la pescuit sau la munte, unde "ma dau" prin diverse hartoape, dar macar nu ma mai enervez si, in plus, am si suspensii bune!!! ;)) nu ma pronunt despre ce ar face soferii (mai ales cei din bucuresti), mi-e teama ca as generaliza si ar iesi prea urat!!!
atat mai zic... am fost in Olanda, m-am imbolnavit!!!
De ce????????????????

Anonim spunea...

Dap, faina campanie dapoi stau si ma intreb cati ar bagao in seama.Cea mai buna campanie,zic eu,ar fi sa se faca drumuri speciale pentru biciclete, iar cine incalca regulile sa plateasca mult si bine la amenzi.Avem unu, de vreo 20 de metri:))).E un inceput bun, pana ajung pe la 80 de ani, probabil ca va fi pe fiecare strada cate unu de 20:))

Anonim spunea...

Am mers cu bicicleta de la o varsta foarte mica, la 13 ani defilam pe E81, E68 si multe DN-uri. Mergeam coerct, respectand regulile de circulatie etc.De cateva luni merg cu masina si, desi respect regulile, rar trece o zi fara sa fac eforturi pt a nu lua cate un biciclist pe capota, fie ca nu stie sa mearga, fie ca e beat, fie ca nu stie reguli,fie ca merg pur si simplu pe mijlocul drumului.
Parerea mea este sa nu generalizam si fa impartim vina. 1 sticker pe masina vs. un sticker pe bicicleta.
Vb din proprie experienta atat biciclist cat si sofer.Repet, a nu se generaliza, vina e atat a soferilor cat si a biciclistilor.

georgi spunea...

la maastricht am ramas masca cata putere de oameni merg cu bicicleta. regulamentar, da... si ei, si soferii!! ;;)

tudor CeMerita.ro spunea...

si in romania se mai face 'critical mass' din cand in cand. multi participa pentru ca biciclistii sa puna stapanire pe drumurile circulate de obicei de masini. mai multe citeste AICI

Serban spunea...

ciclismul in aglomerarile urbane si chiar si in sibiu nu este incurajat si nici macar agreat. chestie de vointa politica si de respect pentru copiii comunitatii, la urma urmei. altfel nu se poate explica faptul ca desi se reabiliteaza strazi si bulevarde, nu se proiecteaza nici o fisie pentru circulatia bicicletelor (asa cum am vazut ca sint in olanda sau germania de pilda). pista aia de biciclete vopsita ca un papagal in subarini e facuta probabil doar pentru a bifa o promisiune, nu are un scop practic, oricum biciclistii foloseau acele alei in mod traditional, nu asta e scopul unei piste velo. mult mai util ar fi fost ca pe marginea fiecarui bulevard sa se constuiasca culoare speciale velo, culoare de traversare velo pt biciclete, in scoli si firme sa se faca rastele pazite pentru biciclete, sa se formeze o CULTURA ciclista prin incurajarea ciclismului. in sibiu insa se incurajeaza doar automobilismul, chiar si in detrimeniul pietonului. campania este excelenta, si un sofer cu bun simt ar privi-o amuzat, apoi ar baga la cap mesajul transis si probabil ar arunca un ochi in orglinda data viitoare cind deschide portiera. la noi, probabil ar injura, asa cum injura si pliantul pus sub stergatorul de parbriz. ideea de plasare insa mi se pare extraordinara, esti nevoit sa te uiti la plecare in oglinda si e imposibil sa nu vezi capsorul cu casca ... prinsa cu un gen de lipici cum sint prinse cd-urile in revista (care sa nu lase urme) si usor de dezlipit, chiar cred ca nu ar agasa ci ar onora intentia campaniei.

tudor CeMerita.ro spunea...

pista rosie de biciclete din sibiu a fost facuta pentru ca am impresia ca acum (de cand cu ue) este obligatoriu un anumit nr. de km de piste de biciclete in sibiu. doar au vopsit o alee pietonala (intrebare logica - acum pietonii pe unde merg?). s-a mai facut o pista in sibiu, pe strada reconstructiei. acolo este pe jumate de trotuar, delimitata de nivelul mai jos si de o bordura. exista insa o problema - pe toata lungimea pistei sunt stalpi electrici si semne de circulatie tot la 10 m, pe mijlocul pistei. e clar ca e imposibil de utilizat.

georgi spunea...

In Bucuresti, sector 3, pistele sunt facute pe trotuar (ca, de altfel, in toata Capitala), dar, dupa cum stiti, trotuarele sunt si ele injumatatite pentru locurile de parcare. Si iata-ma pe mine, intr-o seara - cand iesea lumea de la un strand -, pe pista cu pricina, pe langa bicicleta, cum de-abia treceam printre valul de oameni care abia avea loc pe trotuar...

Soferii romani ar reactiona la fel ca orice alti soferi din lumea asta la aceasta campanie, totul e de om.

Nota 10 oricum pentru idee!

matzishor spunea...

Ideea e buna, numai ca asa cum spunea cineva mai sus, ar trebui sa fie si pentru biciclisti/motociclisti.Intr-adevar de multe ori e vina/egoismul/nesimtirea soferilor dar sunt si cazuri in care neglijenta celor pe 2 roti e de vina.
P.S. prin generala eram si uneori nerabdatoare sa inceapa scoala numai ca de atunci au trecut aproape 10 ani....acum sunt nerabdatoare sa plec undeva. :)

tudor CeMerita.ro spunea...

clar ar trebui campanii care sa atraga atentia si biciclistilor. am vazut si eu destui care habar nu au de reguli de circulatie (mai ales ce inseamna aia rosu la semafor) dar in general acestia sunt reprezentati de varsta a 2-a (daca pot spune asa), adica de cei care sunt invatati sa mearga cu bicicleta acum 10-20 de ani, cand nu erau atatea masini si nu trebuiau sa tina cont de vreun regulament. in general, din cate am vazut, cei mai tineri stiu sa circule normal (de biciclete vorbesc).

Anonim spunea...

in Romania asa ceva ar fi apa la moara.... fara rost :)