Implica-te

Wish I was here. But I’m not. Come visit me and other great shelter dogs.

Urmaresc inca de la inceput campania Nu fi caine. Adopta". E de laudat si apreciat faptul ca o mana de jurnalisti si iubitori de animale au reusit sa aduca viata cainilor comunitari in atentia cetatenilor orasului Sibiu.
In ultimele zile, mai multe articole de pe bloguri citite de mine si sustinute de Eticheta(mea) m-au pus pe ganduri mai mult decat pana acum.
Brylu a recomandat documentarul Earthlings ca fiind un must-see. Earthlings este un documentar de lung metraj despre dependenta absoluta a umanitatii fata de animale (pentru companie, mancare, imbracaminte, si cercetare stiintifica) dar ilustreaza in acelasi timp totala nostra lipsa de respect pentru asa zisii “furnizori ne-umani” (vedeti filmul aici). Eu am incercat sa il vad acum aproape un an dar nu am reusit. De data aceasta l-am vazut in intregime, pe parcursul a doua zile, in mai multe etape (pentru ca nu m-a tinut inima sa-l vad de la cap la coada in aceeasi zi).
Carina si Paula Ionescu scriau zilele trecute despre implicare asa ca eu am decis sa ma implic (alaturi de voi).
Inca de saptamana trecuta ma gandeam la implicare in domeniul asta, in urma unui eveniment mai putin placut. Pe strada, in fata casei mele, 2 copilasi de vreo 6-7 ani fugareau un caine maidanez. Cand il prindeau, unul se punea pe el, il tinea imobilizat de urechi iar celalalt il lovea in repetate randuri, cu toata puterea (si ura) drept intre ochi. Dupa ce il scapau repetau operatiunea.
Deocamdata implicarea asta e doar in faza de idee asa ca inca nu e nimic batut in cuie. As vrea sa acord suport tehnic si financiar campaniei “Nu fi caine. Adopta”. Inca nu am luat legatura cu reprezentantii asociatiei Animal Life. Sper sa le surada ideea. Ma ofer sa obtin sponsorizari de la www.tiparesteacasa.ro si de la alte firme pentru a pune in practica o campanie mai vizibila in ajutorul cainilor comunitari. Cred ca cea mai buna idee ar fi organizarea unui “concurs” de idei de campanii de promovare asa ca sunteti asteptati sa va puneti creativitatea la bataie. Dupa cum am mai spus, deocamdata nu este nimic concret dar vroiam sa aflu si parerea voastra despre ce s-ar putea face.

10 comentarii:

Anonim spunea...

Eu nu stiu cum am putea face ca mesajul sa ajunga in strada, exact la cei care maltrateaza cainii. Pentru ca o campanie pe bloguri sau chiar pe media clasice ar putea sa nu duca mesajul la radacina problemei. Si anume copii sau chiar care considera lovirea in fel si chip a animalelor forma de amuzament. :D

tudor CeMerita.ro spunea...

normal ca trebuie sa ajunga in strada... o campanie tip guerilla cred ca ar fi cea mai potrivita.

Brylu spunea...

Pe langa faptul ca am reusit sa gasim stapani pentru cateva zeci de caini, cel mai bun lucru realizat de aceasta campanie este unirea catorva persoane in jurul unei situatii care da batai de cap unei ditai Primarii, daramite unei asociatii de protectie a animalelor. Si cu pasi mici, lucrurile incep sa se miste. Telefoanele suna mai des, lumea se ofera sa ne ajute din ce in ce mai mult. Pentru ca si-au dat seama cat de dificila poate fi problema cainilor fara stapan. Directia e buna insa, ca orice altceva in Romania, ne miscam prea incet. Si pentru ca suntem putini si pentru ca in unele aspecte ne lipsesc ideile. Orice ajutor este binevenit. Financiar, logistic, idei, chiar si simpla sustinere este importanta pentru ca iti da o motivatie in ceea ce faci. Sa vezi ca lumea intelege adevarata fata a acestei misiuni. Multumesc, Tudore.

Carti fara pret spunea...

cred ca e laudabila toata initiativa si demersurile facute pana acum. Dar ai dreptate vizibilitatea a fost mica fiind rezumata la internet si presa locala. Publicul larg inca nu a primit mesajul. Ar fi laudabil daca niste firme de publicitate s-ar baga dar cred ca targetul trebuie sa fie "casele" Sibiului mai ales si pe planul 2 zonele de blocuri. uita se poate face un afis ce sa fie omniprezent "Nicio casa fara caine"

adela mohanu spunea...

Educatia oamenilor in privinta cainilor vagabonzi e foarte importanta si e greu de gasit o solutie. Sper ca ai iesit la copiii aia si le-ai spus ca fac un lucru rau si ca asta li se poate intampla si lor la un momentdat.
Cred ca problema cainilor vagabonzi trebuie abordata pe mai multe flancuri: educatia oamenilor, adoptarea cainilor, dar si cooptarea mai multor medici veterinari dispusi sa sterilizeze cainii, pentru ca asta ar rezolva problema pe termen lung.

silvana armat spunea...

Mentalitatea oamenilor este foarte greu de schimbat si, sincer, cred ca va dura foarte mult pana se va schimba ceva. Educatia incepe de acasa si ma indoiesc ca in urmatorii 30 de ani vom invata sa respectam animalele si sa fim constieti de resposabilitatea de a avea un caine. Eu am intalnit numai o mana de oameni pe care ii admir foarte mult, gata sa se implice activ intr-o campanie de adoptie. Si nu-i condamn pe restul, pentru ca si mie, desi iubesc foarte mult animalele, mi-a fost destul de greu sa ma implic. Greu, din punct de vedere emotional, al neputintei de a face mai mult, al indiferentei majoritatii semenilor nostri. E mai usor sa intorci capul, eventual sa plangi cateva minute in perna, sa-ti spui ca oricum nu-l puteai ajuta pe catzelul cu piciorul rupt din spatele blocului sau pe pisicutzele aruncate la ghena de gunoi. Dar satisfactia imensa pe care o ai cand reusesti sa gasesti o casa buna unui caine nefericit, te face sa continuui. Sa vezi dupa cateva luni ce bine o duce Tzaca sau Fetitza in curtea lor plina cu flori sau cat de fericiti ii face Pufica pe noii lui stapani, pentru toate astea merita sa te implici. Apropo.. chiar nu-l vrea nimeni pe Piciu?

Anonim spunea...

merci de invitatie!
si eu ca si altii sunt iubitoare de animale si ma doare sa vad cum nu numai animalele strazii (dar si cele de la tara si asta nu de acum cativa ani,ci din totdeauna)sunt torturate si de oameni si se lupta si intre ele.luna trecuta am avut sansa sa ajung la un cabinet veterinar unde spre surprinderea mea unul sau doi medici din statele unite venisera printr-un program de stopare a inmultirii animalelor strazii,sa faca aceste operatii gratis!
am zambit amar gandindu-ma ca si noi avem doctori,dar banii...sunt mai presus de orice aici...
din pacate cum s-a mai spus trebuie facuta o propaganda in toata tara pe aceasta tema,si chiar dc nu cu bani macar sa dam o mana de ajutpr ca voluntari-conteaza!aveti sprijinul meu

Anonim spunea...

ideea e ca atitudinea oameniul fata de cainii comunitari influenteaza foarte mult. Un caine tratat agresiv devine si el implicit agresiv. Poate chiar turbat, si incepe sa latre, muste etc. Automat, ceilalti oameni care au nu au fugarit niciodata un caine ajung sa fie ei victime. Si poate nu doar ei, ci si cei vinovati de agresivitatea cainilor (nu ca n-ar merita). In cartierul meu sunt aproximativ 15 caini, dintre care cel putin jumate ma urasc. Motivele sunt inca un mister. Noroc ca am pe unde sa-i ocolesc, cu toate ca in fiecare seara cheltui 5 lei pe putin pe taxi, pentru ca efectiv mi frica sa merg singura prin cartier.
Acestea fiind zise, sprijin aceasta campanie din tot sufletul, pentru ca nu doar cainii au de castigat ci si locatarii. Si imi pare rau ca nu se ia initiative si in prin categoriile sociale mai inalte (primarie)

Anonim spunea...

oamenilor * . initiativa * ( mi scuzi )

tudor CeMerita.ro spunea...

si eu am fost muscat de caini. niciodata nu am avut probleme cu ei pana acum 3 ani cand, intr-o zi, mi-au fost 'sfasiati' pantalonii de un dulau :) nu era comunitar, era un caine cu stapan scapat din curte, care 'vrajea' la o catea din vecini. nu am observat ca e in calduri si am trecut pe langa el. s-o fi speriat ca-i fac concurenrenta si a sarit pe mine. nu am patit nimic. a doua zi insa, mergand linistit pe strada, am fost atacat pe la spate de un prichindel care s-a napustit asupra mea de sub o masina. nici nu l-am vazut. asta si-a bagat 2 colti in minte. pentru ca nu a fost de ajuns, si a treia zi m-a 'simtit' o catea care tocma a nascut. probabil dulaul (primul caine) si-a anuntat toate cunostintele ca l-am deranjat. nah, al treilea m-a inhatat tot de la spate, fara sa-mi dau seama. :D de atunci ma mai latra cainii dar 95% dintre ei nu sunt comunitari.