Viitoarele pachete de tigari


Imaginile de mai sus sunt o parte dintre cele propuse pentru a aparea pe toate pachetele de tigari din Romania, de anul viitor.
Producatorii si importatorii produselor din tutun vor fi obligati sa aplice pe fiecare pachet de tigari una dintre cele 14 imagini propuse de MSP printr-un ordin aflat acum in dezbatere publica. Prin imaginile horror aplicate pe pachetele de tigari, oficialii Ministerului Sanatatii Publice (MSP) spera sa-i convinga pe romani sa renunte la fumat.

Stop consuming your budy, Brazilia

„Mesajele care urmeaza sa fie aplicate pe pachetele de tigari sunt foarte explicite. Imaginile sunt mult mai graitoare decat cuvintele, ele adresandu-se si componentei emotionale. Mai ales in randul tinerilor, acest gen de mesaje o sa aiba efect”, este de parere Magda Ciobanu, medicul coordonator al proiectului, de la Centrul de Consiliere pentru Renuntarea la Fumat.

Stop consuming your budy, Brazilia

Reprezentantii industriei tutunului se declara indignati de noua initiativa a ministrului sanatatii. Acestia sustin ca, desi propunerea legislativa a fost lansata spre dezbatere publica, nimeni nu i-a chemat pana acum la consultari.
„Suntem de acord ca trebuie sa-i informam pe consumatori asupra riscurilor la care se expun, dar asta nu inseamna ca vrem sa-i umilim. Pictogramele pe care vor reprezentantii Ministerului Sanatatii sa le vada pe pachetele de tigarete degradeaza atat imaginea producatorilor, cat si pe cea a consumatorilor”, a declarat pentru Evenimentul Zilei Gilda Lazar, director Corporate Affairs la JTI Romania.

Stop consuming your budy, Brazilia

6 comentarii:

Anonim spunea...

Eu credeam in ideea ca probabil oamenii vor invata sa ingnore imaginile cu timpul...asa cum ignoram si crimele de la stiri. Dar am inteles ca in Canada initiativa a avut efect, deci ramane de vazut...

tudor CeMerita.ro spunea...

da, probabil va avea efect asupra celor care s-au lasat, sa nu se reapuce de fumat. va avea probabil efect si asupra acelora care nu au fumat niciodata, sa nu se apuce. dar cred ca foarte putini se vor lasa doar din cauza imaginilor desi sunt ingrozitoare.

Anonim spunea...

nu cred ca o sa aiba efect. eu m-am lasat brusc de fumat si nu am fumat 3 ani. la fel de brusc m-am reapucat. imaginile nu cred ca-si vor face efectul. cresterea preturilor la tigari are un mai mare efect

tudor CeMerita.ro spunea...

cresterea preturilor... de cand au promis prima oara ca o sa creasca preturile ca sa se lase multi am tot asteptat. 2 ani de zile. dar ei scumpeau tot cu 0.2 lei/pachet. cine se lasa pentru 0.2lei in plus/pachet? nimeni. daca ar scumpi dintr-o data cu 5lei atunci sigur multi s-ar lasa. dar de ce ar face asta? ei vor sa adune mai multi bani ptr buget, nu sa se lase lumea...
p.s. bagatorule - cine zicea oare "e foarte usor sa te lasi de fumat. eu am facut-o de mii de ori"? :)

Anonim spunea...

Mark Twain...citatul parca era cu "...eu am facut-o de vreo cateva sute de ori." Dar si eu aproximez...mi-e lene sa caut citatul exact.

tudor CeMerita.ro spunea...

da, Mark Twain - "Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times."