Telefonul si volanul

Safe your life and ours, use a head set.  



Eu nu pot (aproape) niciodata vorbi la telefonul mobil atunci cand sunt la volan. Nu folosesc nici hands-free, pur si simplu nu raspund la telefon. In cazul in care cred ca e o urgenta opresc pe dreapta (daca am cum) sau raspund rapid: "Conduc. E ceva urgent?". Daca e urgenta rog sa astepte putin pana gasesc un loc unde sa stationez.

Mai mult, nu inteleg cum unii pot vorbi la telefonul mobil in plin trafic. Cred ca nu au respect pentru cei din jur. V-ati gandit vreodata ca atunci cand vorbiti pe strada la telefon, in momentul in care incheiati convorbirea trebuie sa va concentrati cateva secunde ca sa va dati seama ce ati facut in minutele convorbirii? La fel si la volan. Nu te poti concentra 100% atat la trafic cat si la dialogul telefonic. Bine, bine... poate voi va puteti folosi mai multe procente din creier decat mine atunci cand radiatiile telefonului isi fac efectul. Sa spunem ca e asa. Trecand peste partea cu concentrarea, cum poti tine telefonul, volanul si schimbatorul de viteze doar in doua maini. Telefonului nu-i dai drumul pentru ca instantaneu ajunge pe la pedale sau pe sub scaun deci raman doua posibilitati: ori nu schimbi viteza (si iti stresezi masina) ori dai drumul la volan (ceea ce e grav). Nicicum nu e bine.

Sunt printre voi oameni care vorbesc la telefonul mobil in timp ce conduc prin traficul infernal al oraselor? Imi spuneti si mie cum si de ce?

7 comentarii:

Anonim spunea...

sunt total de acord.... nu va jucati cu vietile voastre pentru un telefon amarat

Brylu spunea...

eu mi-am cumparat handsfree special sa evit situatii de genul asta. dar era sa intru intr-unul cand desfaceam matze ca sa imi bag casca in ureche, sa pot vorbi la el. pe cale de consecinta, daca suna careva important, vorbesc, chiar si in trafic. prind telefonul intre umar si ureche si asa am amandoua mainile pe volan. partea naspa e cand se termina conversatia, ca niciodata nu reusesc sa dau drumul telefonului de-a lungul corpului si cade pe sub scaun.

Anonim spunea...

subscriu si eu, credeam ca sunt singura pe lume care nu impaca volanul cu telefonul. dar , pentru aia, toti stiu. daca sunt pe drum, nu raspund. uneori mai fac exceptii, mai ales la drumuri lungi si intinse, ca am un nokia cu difuzor. e f destept, are un singur buton, apesi, gata, aude toata masina ce povesti ai. tre sa si urli putin, e drept, dar oricum, stau cu mana pe volan. recomand difuzorul, mai degraba decat handsfree-ul. (am unul si fara matze, cu bluetooth si nici nu l-am folosit vreodata)

Ivan cel Groaznic spunea...

Depinde cine-i in masina.
Daca sunt cu fratele meu sau singur, raspund. In schimb, niciodata.
Cand raspund folosesc difuzorul: daca e si fra in masina, se ocupa el de toata treaba, daca sunt singur fac eu treaba (2 taste) si il pun intre picioare. Fiind pe difuzor, ma deranjeaza la fel ca orice alta discutie, iar la sfarsit rog apelantul sa inchida ca sa nu mai fie nevoie sa il mai manevrez. Si acolo ramane.
Oricum, sunt impotriva folosirii lui si chiar si eu imi dau seama cat ma afecteaza pe mine chiar si butonarea celor 2 taste.

Fara difuzor nici nu se pune discutia: NU categoric.

adela mohanu spunea...

Pentru noi ăştia care dăm cu subsemnatul pe la ziare, telefonul sună al naibii de des şi de obicei totul e urgent. Şi pe mine mă incomodează foarte mult treaba asta şi răspund scurt: sunt la volan, te sun imediat. Dar într-adevăr, cea mai bună invenţie e aia cu telefonul conectat la cd-ul maşinii, apeşi un singur buton (care poate fi şi pe volan) şi faci conferinţă de presă cu apelantul :)

Anonim spunea...

NU POT!!! Pur si simplu nu pot sa conduc si sa vorbesc la telefon in acelasi timp! Mi-e frica! Ma uit la cate unii intra in intersectie fara sa se asigure vorbind la telefon fara nici o grija, trecand pe rosu considerand ca telefonul e mai important decat viata. Ma declar impotent din punctul asta de vedere.

Anonim spunea...

geo, esti un curajos. Te admiram.