Your body is your home

Your body is your home. Don't smoke. (Corpul tau e casa ta. Nu fuma.)



Ieri am implinit 3 luni. Trei luni de nefumator. Sunt curios cat voi mai rezista, mai ales ca acum nu mai am dorinta aceea de a-mi demonstra ca pot sa ma impotrivesc corpului meu care ravneste in fiecare secunda dupa inca o tigare. Am trecut de stadiul acela.

Pentru cine nu stie, m-am lasat intr-o zi de fumat. Doar asa... fara absolut nici un motiv, fara psihologi, medicamente, plasturi si fara gume de mestecat. Bucuria celor din jur (inclusiv a cititorilor acestui blog) m-a determinat pana acum sa ma abtin, sa nu mai fumez.



Your body is your home. Don't smoke. (Corpul tau e casa ta. Nu fuma.)



Nu tin minte sa mai fi vazut vreodata campanii anti-fumat care sa asocieze propria casa cu proriul corp. De multe ori m-am gandit ca imaginile cu plamanii negrii plini de gauri, folosite de obicei in reclamele anti-fumat nu-si prea ating scopul pentru ca, desi acestea sunt ingrozitoare, nu e prea simplu sa asociezi imaginea unui plaman sanatos cu cel bolnav. Nu vezi zilnic plamani iar atunci cand ii vezi acestia nu sunt "reali" ci doar poze.

Campania braziliana anti-fumat ne aduce o alta imagine a plamanilor fumatorilor, comparativ cu propria casa. Stim cu totii cum ar trebui sa arate o locuinta (aranjata si curata), de aceea ne socheaza camerele pline de igrasie, cu mobila veche si murdara, rupta si aruncata in toate partile, ca dupa o calamitate naturala. [Apropos de calamitati. Concursul "Cod rosu - noi taxe" e inca in derulare]



Your body is your home. Don't smoke. (Corpul tau e casa ta. Nu fuma.)



Cam asta ar trebui sa fie diferenta intre un plaman sanatos si unul fumator?

6 comentarii:

adela mohanu spunea...

Să ştii că am auzit fumători care spuneau cu mândrie: "mi-am făcut radiografia. Plămânii mei sunt mai curaţi decât ai elveţienilor". Dar fumatul nu dă numai afecţiuni la plămâni. De fapt, chiar se poate ca plămânii să nu fie afectaţi (deşi şansele sunt relativ mici). Fumatul e principala cauză a bolilor de inimă. În unele cazuri, să chiar afecţiuuni la stomac, iar cancerul la gât şi la limbă din cauza fumatului e tot mai frecvent. Şi nu afectează doar fumătorii, ci şi fumătorii pasivi, mai ales copiii părinţilor care fumează.

Te mai apuci de fumat?

Carina spunea...

Foarte sugestive pozele. Interesanta abordarea. pe mine ma atinge, dar sunt nefumatoare

Anonim spunea...

Am vazut in Madrid o expozitie de anatomie, intitulata Bodies - The Exhibition (www.bodiesspain.com). Printre alte exponate era un plamin de fumator care era vinat la culoare si cu pete negre pe el. Daca l-ai fi vazut, sint sigur ca ai fi lasat tigarile si orice gind de a mai fuma vreodata.

tudor CeMerita.ro spunea...

asta sunt sigur ca o spune un nefumator :)
mama mea s-a lasat dintr-o data pentru ca a stat mai mult timp intr-un spital in care s-a murit din cauza fumatului. de atunci nu a mai pus tigarea in gura.

Teodora spunea...

Nu-mi plac imaginile de genul ăsta, mai ales că sunt fumătoare şi dependentă emoţional de viciul meu. Încerc să ignor orice risc, dar în acelaşi timp fac tot posibilul să-mi feresc copilul de fumul de ţigară. Nu am încercat să mă las de fumat şi nici nu intenţionez... Cad, totuşi, pe gânduri când văd campanii de astea...

Anonim spunea...

toti fumatorii sunt perfect constienti de urmari. Adica ce se intampla cu sanatatea lor si cati bani strica lunar/anual etc pe tigari. Si totusi nu-i destul ca sa-i determine sa renunte. Eu personal recomand Cartea Anti-fumat scrisa de Allen Carr